یکشنبه الی جمعه8 صبح تا 21 عصر
دفتر مرکزی: 21 Star Street London W2 2QB
شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

ویزای توریستی آمریکا

https://www.state.gov/ویزای توریستی آمریکا یکی از معدود انواع ویزای سابجکتیو بوده که در آن نظر آفیسر سفارت در تایید یا ریجکتی ویزا تاثیر مستقیم دارد. اعتبار ویزای توریستی آمریکا 3 ماهه بوده و امکان تمدید آن برای 3 ماه دوم نیز وجود خواهد داشت. از آنجایی که بسیاری از افراد به منظور تبدیل ویزای توریستی آمریکا به اقامت دائم جهت اخذ این نوع ویزا اقدام می کنند بهتر است پیش از این تصمیم مسیر های دیگری را برای مهاجرت به آمریکا نیز در نظر بگیرند. چرا که موثر ترین امر در صدور ویزا توریستی امریکا، اثبات دلایل قوی بر وابستگی به کشور مبدا بوده و در صورتی که آفیسر در این امر مجاب و قانع نشود به سرعت مهر ریجکتی ویزای توریستی آمریکا را اعمال می کند.

همانطور که در بخش قبلی گفته شد بسیاری از افراد خواهان سفر توریستی به آمریکا برای گردشگری و یا برای دیدن اقوام و نزدیکان خود هستند یا تمایل دارند پس از سفر به آمریکا ویزای خود را به نوع تحصیلی یا سرمایه گذاری تغییر دهند. افرادی که برای انواع ویزای آمریکا اقدام می کنند باید ریسک امکان اخذ ویزا را بپذیرند. سفارت آمریکا به صورت سابجکتیو اقدام به بررسی پرونده ها می نماید. بدین معنا که آفیسر سفارت به صورت کاملا سلیقه ای در مورد ویزا دادن و یا ویزا ندادن برخورد می نماید. معمولا برای اینکه شانس مناسبی برای دریافت ویزا داشته باشید باید نشان دهید که در کشور خود وابستگی دارید و قصد بازگشت به کشور خود را دارید. اگر افسر ویزا متقاعد شود که شما حتی در صورت ماندن در آمریکا می توانید برای این کشور مفید باشید احتمالا با ویزای شما موافقت می کند. ویزای توریستی آمریکا با اعتبار 3 ماهه صادر می شود و می توان آن را برای 3 ماه دیگر نیز تمدید کرد. با کمک وکلای امریکایی امکان تبدیل ویزای گردشگری آمریکا به نوع سرمایه گذاری یا تحصیلی نیز وجود دارد.

مراحل گرفتن ویزای توریستی امریکا

همانطور که می دانید برای سفر تفریحی به آمریکا می بایست ویزای توریستی آمریکا را اخذ نمایید که برای اخذ این نوع ویزا باید چند مرحله را طی کنید. مراحل گرفتن ویزای توریستی امریکا به صورت زیر می باشد:

بررسی کنید که آیا به ویزا نیاز دارید.

نوع ویزای آمریکا را که برای آن درخواست خواهید کرد انتخاب کنید.

فرم درخواست ویزای غیر مهاجرتی یا توریستی DS-160 را به صورت آنلاین پر کنید.

هزینه درخواست خود را بپردازید.

زمان مصاحبه ویزا برای شما مشخص می شود.

فایل سند را کامپایل کنید.

در مصاحبه ویزا شرکت کنید.

منتظر نتیجه پردازش باشید.

 

انواع ویزای توریستی آمریکا

 

انواع ویزای توریستی آمریکا با توجه به هدف و شرایط متقاضیان از سفر به آمریکا و اخذ ویزای گردشگری آمریکا وجود دارد. به طور کلی انواع ویزای توریستی آمریکا را می توان در دو دسته غیرمهاجرتی ویزای B1 (برای کسب و کار)، ویزای B2 (برای گردشگری یا درمان) قرار داد. درخواست ویزای B1/B2 آمریکا بسیار دقیق است و معمولاً شامل مصاحبه رسمی در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده است. در زیر در مورد هر کدام از انواع ویزای توریستی آمریکا بیشتر توضیح داده می شود.

  • ویزای B2 توریستی آمریکا

    یکی از انواع ویزای توریستی آمریکا، ویزای بازدید کننده B2 است که برای متقاضیانی صادر می شود که می خواهند برای گردشگری یا درمان به ایالات متحده سفر کنند. این یک ویزای غیر مهاجرتی کوتاه مدت است که معمولاً 6 ماه اعتبار دارد. دارندگان ویزای B2 مجاز به انجام فعالیت های زیر در طول اقامت خود در ایالات متحده هستند.

    گردشگری

    تعطیلات

    دیدار دوستان یا اقوام

    دریافت درمان پزشکی

    درگیر شدن در فعالیت های اجتماعی

    شرکت در ورزش های آماتور، موسیقی، یا رویدادهای مشابه دیگر.

    این نوع از از انواع ویزای توریستی آمریکا به بازدیدکنندگان اجازه نمی دهد در کارهای موقت یا دائمی شرکت کنند. دریافت ویزای کار آمریکا برای امکان دریافت وجه ضروری است.

  • ویزای B1 توریستی آمریکا

    ویزای تجاری B1 یکی از انواع ویزای توریستی آمریکا است که برای کسانی صادر می شود که می خواهند برای اهداف تجاری به ایالات متحده سفر کنند. متقاضیان باید برخی از شرایط ویزای B1 را داشته باشند تا بتوانند موفق به اخذ این نوع ویزا شوند. ویزاهای تجاری B1 به طور معمول تا شش ماه اقامت دارند و به بازدیدکنندگان اجازه می دهد در فعالیت های زیر شرکت کنند:

    در حال مذاکره برای یک قرارداد

    تسویه یک ملک

    مشاوره و ملاقات با همکاران تجاری

    شرکت در کنفرانس ها یا همایش ها به دلایل علمی، تجاری، آموزشی یا حرفه ای

    انجام تحقیقات

    مصاحبه و استخدام کارکنان

    شرکت در یک رویداد به عنوان سخنران

    شرکت در آموزش کوتاه مدت

    بازدیدکنندگانی که با این نوع از انواع ویزای توریستی آمریکا وارد می شوند، نمی توانند هیچ فعالیت پولی انجام دهند. برای اینکه بتوانند در ایالات متحده کار کنند و پول دریافت کنند، به ویزای کار آمریکا نیاز دارند. کلاس ویزای کار متفاوت است و به طیف وسیعی از عوامل از جمله مهارت ها، ملیت، تحصیلات و صلاحیت ها و حرفه کاندید بستگی دارد.

    مدارک لازم برای ویزای توریستی آمریکا

    یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد خواهان ویزای توریستی به آمریکا با آن مواجه هستند این است که مدارک لازم برای ویزای توریستی آمریکا کدام است؟ چرا که در پروسه ی اخذ ویزای توریستی نحوه آماده سازی مدارک لازم برای ویزای توریستی آمریکا و کامل بودن مدارک از اهمیت بسزایی برخودار است. چراکه هر گونه نقص یا ابهامی در مدارک، ممکن است باعث ریجکتی ویزا گردد. از این رو بر آن شدیم تا در این بخش از مقاله پیش روی تان به بیان مدارک لازم برای ویزای توریستی آمریکا بپردازیم. در زیر مدارک لازم برای ویزای توریستی آمریکا و راهنمای اخذ ویزای توریستی آمریکا بیان شده است.

     

    تکمیل فرم درخواست DS160 به صورت آنلاین

     

    آپلود عکس بایومتریک

     

    درخواست وقت مصاحبه به صورت آنلاین

     

    پرداخت هزینه ای برابر با 160 دلار به جهت انجام پروسه بررسی درخواست ویزا

     

    ارائه اصل پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه

     

    در صورتی که فرد دارای پاسپورت های قدیمی باشد باید تمامی آن ها را نیز ارائه دهد چرا که نیاز است تا افیسر از سوابق سفری فرد به طور کامل آگاه باشد.

     

    ارائه دادن برگه مربوط به وقت سفارت تعیین شده

     

    ارائه نامه عدم سو پیشینه متقاضی

     

    ارائه نامه تمکن مالی از یکی از بانک های ایران که این نامه باید یک پرینت بانکی 6 ماهه باشد و حداقل موجودی حساب باید برابر با 15 هزار دلار آمریکا باشد. بهتر است این مبلغ مطابق با دلار آزاد حساب گردد. چرا که امروزه بسیاری از سفارت کشورها به تفاوت نرخ دلار دولتی و آزاد در کشور ایران آگاه هستند.

     

    ارائه نامه و مدارک مربوط به سوابق کاری

     

    ارائه مدارک تحصیلی فرد و یا مدرک اشتغال به تحصیل در صورتی که فرد دانشجو است

     

    ارائه ی دعوت نامه در صورت امکان که این دعوت نامه می تواند از یکی از افوام و آشنایان و بستگان فرد باشد. همچنین دعوت نامه ای که از طرف یک شرکت و یا موسسه باشد نیز دارای اعتبار است.

     

    ارائه بلیط رفت و برگشت

     

    ارائه اسنادی که مبنی بر این باشد که فرد در کشور آمریکا اقدام به رزرو هتل نموده است.

    نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که افراد زیر 13 سال و بالای 80 سال نیاز به مصاحبه با آفیسر سفارت آمریکا ندارند و ارائه دادن مدارک به تنهایی کافی است.